Studiegids » Studieverenigingen » MARUG

MARUG

De MARUG is de Marketing Associatie van Rijksuniversiteit Groningen. Het is een interfacultaire studievereniging voor studenten die geïnteresseerd zijn in marketing. Gedurende het jaar organiseert de MARUG evenementen voor en door studenten, met als doel studenten met elkaar te laten netwerken, maar ook wil de MARUG studenten kennis laten maken met bedrijven. Een typisch MARUG lid is een actieve, sociale, intelligente en enthousiaste student die bereid is om zijn of haar marketing kennis uit te breiden naast zijn of haar studie. Naast dat de MARUG samenwerkt met wetenschappers en professionals, heeft de MARUG 11 commissies en twee financieel onafhankelijke besturen.

Informatie over MARUG

Hieronder vind je de informatie die wij hebben gekregen van het bestuur van MARUG. Mocht je vragen hebben over onderstaande informatie, of zie je dat bepaalde informatie niet meer klopt, horen wij dat graag in de reacties onderaan de pagina

Datum opgericht:1981
Status:Actief
Doelgroep / instituut:Marketing geïnteresseerde studenten van de Rijksuniversiteit Groningen
Aantal leden/contribuanten:1300
Url website:website
Sociëteit- of borrellocatie:Variabel
Bestuur / kantoorlocatie:Zernike Campus Groningen
Stad:Groningen
Openingstijden Sociëteit / borrellocatie:Het MARUG bestuur is elke werkdag te vinden op het Zernike Campus in ruimte 5414.0032 van 09:00-17:00.
Prijs contributie:8

Geschiedenis

De MARUG is opgericht in 1981 door prof. dr. P. S. H. Leeflang, een professor van de marketing vakgroep van de faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen.

Activiteiten

De MARUG organiseert evenementen waar studenten hun toekomstige werkgever kunnen leren kennen. Voorbeelden van onze recruitment evenementen zijn de Recruitment Days, de MARUG Conference en verscheidene Inhouse dagen. Naast recruitment evenementen organiseert de MARUG ook verbredende evenementen, waaronder ook een aantal in samenwerking met andere verenigingen. Voorbeelden van verbredende evenementen zijn de ComMa Conference, het Mind over Marketing evenement en het Sustainable Marketing Event. Ook tripjes naar het buitenland ontbreken niet in het evenementenportfolio van de MARUG. Twee internationale evenementen van de MARUG zijn de International Marketing Experience en de Dublin Inhouse Tour. Ook organiseert de MARUG evenementen waar studenten met elkaar kunnen netwerken, zoals onze maandelijkse borrels voor al onze leden en speciale Master Marketing borrels.

Missie & Visie

De MARUG dient als intermediair tussen de student, de marketingpraktijk (het bedrijfsleven) en de marketingtheorie (de universiteit). De missie van de MARUG sluit hierop aan: het connecten van marketing geïnteresseerde studenten, het bedrijfsleven en de universiteit.

Overige Informatie

De MARUG is onderdeel van de Marketing Associatie Nederland (MAN), samen met Marketing Associaties uit Rotterdam, Maastricht en Tilburg.

Vragen of opmerkingen? Reageer nu!

Klik hier om te reageren


Deze pagina is het laatst bewerkt op 25 februari 2020 om 07:03.

Bronnen: geen

Ga naar de inhoud