Marketing Association EUR
De Marketing Association EUR is een studievereniging voor alle studenten die affiniteit hebben met marketing. Door middel van het organiseren van tien professionele events per jaar worden studenten in contact gebracht met een grote variëteit aan toonaangevende bedrijven met een sterke visie op marketing. Zo leren zij de benodigde skills en bouwen een waardevol netwerk op. De events worden georganiseerd door de commissies, die aan het begin van het jaar worden geworven. De professionaliteit wordt afgewisseld met sociale activiteiten zoals maandelijkse “Marketing Drinks”, avondjes uit een een studietrip.
Informatie over Marketing Association EUR
Hieronder vind je de informatie die wij hebben gekregen van het bestuur van Marketing Association EUR. Mocht je vragen hebben over onderstaande informatie, of zie je dat bepaalde informatie niet meer klopt, horen wij dat graag in de reacties onderaan de pagina
Datum opgericht: | 12 December 1969 |
Status: | Actief |
Doelgroep / instituut: | Marketing Studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam |
Url website: | website |
Sociëteit- of borrellocatie: | Restaurant Apartt |
Bestuur / kantoorlocatie: | Erasmus Universiteit Rotterdam, Room NT-09 |
Stad: | Rotterdam |
Openingstijden Sociëteit / borrellocatie: | Ons kantoor op de universiteit is elke werkdag van 09:00-17:00 geopend, en onze deur staat altijd open voor opmerkingen en/of vragen!Elke eerste woensdag van de maand hebben wij een "Marketing Drink" in restaurant Apartt, waar iedereen, lid of geen lid, welkom is voor een drankje met het bestuur en de commissies. |
Prijs contributie: | 7.5 |
Geschiedenis
De Marketing Association Erasmus University Rotterdam is opgericht op 12 December 1969. Destijds was de naam “Marketing Genootschap”, en het doel hiervan was om studenten de mogelijkheid te bieden kennis te maken met alledaagse marketing werkzaamheden. De vereniging is uitgegroeid tot grootste marketing vereniging van Rotterdam, en biedt studenten tot op de dag van vandaag een platform om zich op sociaal, educatief en professioneel gebied te ontwikkelen.
Activiteiten
We organiseren samen met de commissies ongeveer tien evenementen per jaar. Voorbeelden van evenementen zijn:
– Commercial Break: Ons eerste en grootste evenement van het jaar dat plaats vindt in de bioscoop. Vier toonaangevende bedrijven uit de marketing branche zullen een presentatie komen geven over hun bedrijfsvoering en successen. Tussen de presentaties zullen er “commercial breaks” plaatsvinden, waarin de meeste creatieve commercials die in het afgelopen jaar geproduceerd zijn worden vertoond op groot scherm. Voor de studenten een ontzettend leerzame and entertaining avond!
– Trend Event: Tijdens het Trend Event zullen er meerdere sprekers prate over een specifieke trend in de marketing branche. Elk jaar wordt er een trend gekozen, en dit jaar zal dit zijn “Sustainability Marketing”. De gastsprekers zullen hun visie en ideeën wat betreft de trend toelichten, en daarna zal er een netwerkborrel plaatsvinden.
– Speed Dating: Tijdens dit twee-daagse evenement kunnen studenten met meer dan twintig bedrijven speeddaten, om zo een interessante stage of traineeship te vinden. Er zal een grote variëteit aan bedrijven aanwezig zijn, om de studenten een goede “match” te laten vinden. Tussen het speeddaten in zullen er workshops worden georganiseerd, en zal er de mogelijkheid zijn om te netwerken tijdens een lunch en borrel.
– Big Data Challenge: Tijdens de Big Data Challenge krijgen studenten de kans om hun praktische kennis en ervaring met big data toe te passen en te vergroten. Meerdere bedrijven leggen cases voor en helpen de studenten met het oplossen van kwantitatieve vraagstukken.
– Advertising Day: De Advertising Day wordt al meer dan 25 jaar georganiseerd en is elk jaar een groot succes. Het evenement is één dag, en geeft studenten een sneak peak in de wereld van reclames en creative agencies. Zo leren de studenten veel over een van de belangrijkste methodes van marketing communicatie ter wereld, en zullen zij in contact komen met toonaangevende reclame- en marketingbureaus.
– Marketing Conference: In Mei zal de Marketing Conference plaatsvinden, waar 200 studenten en vijftien multinationals aanwezig zullen zijn. Een zeer groots en leerzaam evenement die wordt georganiseerd door een commissie bestaande uit zes studenten.
– Study Trip: In April zal er een Study Trip plaatsvinden die een groep studenten in staat stelt om in een Europese stad kennis te maken met een lokaal (marketing) bedrijf. Daarnaast is er meer dan genoeg tijd om zowel cultureel als sociaal erop uit te gaan!
Missie & Visie
Missie: MAEUR fungeert als de verbindende schakel tussen marketing gerichte studenten, universitaire afdelingen, bedrijven en alumni, en zorgt voor effectieve samenwerking tussen alle partijen.
Visie: Door het organiseren van interessante en professionele evenementen is MAEUR de kwalitatieve aanvulling op het curriculum van studenten, omdat deze activiteiten hen de mogelijkheid biedt om de praktische wereld van marketing te verkennen.
Vragen of opmerkingen? Reageer nu!