Gamification, een moeilijk woord dat via toegepaste speltechnieken een hoger doel bereikt. Dit concept wordt tegenwoordig in talloze bedrijfstakken gebruikt om spelenderwijs beter te presteren, overwinningen te behalen of omzetten te verhogen. Een prestatiesysteem dat past in de bedrijfsvoering van een online casino.
Spelontwikkelaars ontwikkelen in rap tempo nieuwe spellen die elementen van gamification bezitten. Een trend die iedere consument beloont en waar gerichte bonussen verborgen zitten. Dit brengt mensen met hetzelfde doel samen en zal de casinobranche voor altijd veranderen. Volg dit artikel om meer te weten te komen over alle mysterieuze feiten.
Waarom Gamification?
Of je nu een simpel bordspel thuis met vrienden speelt of in een online casino, de drang om te winnen is altijd present. Tegelijkertijd komt er in het lichaam een stof vrij, – dopamine.
De stof dopamine is iemands eigen gepersonaliseerde vreugdebron
Dankzij deze stof raakt je lichaam gemotiveerd om te winnen. Zodra het lichaam niet meer geprikkeld wordt, neemt de dopamine af. Met andere woorden, het constant drukken op de knop van een gokkast stimuleert niet het geluksgevoel.
Dit willekeurige casino zal dus een andere methode moeten toepassen om de consument aan te moedigen – gamification.
Gamification toepassingen
Nostalgische spellen maken plaats voor nieuwe ontwikkelingen. En deze verschuiving is nu gaande. De consument zal constant uitgedaagd moeten worden om verder te kunnen spelen. En wCasino’s overzicht van de NL casino’s laat zien dat ze hier al op inspelen – een moeilijke opgave.
Gelukkig worden alle Nederlandse online platforms ondersteund door verschillende softwarebedrijven. En wat blijkt? Dit gameproces wordt al door de meeste spelontwikkelaars toegepast.
Motiverend spelen
Een consument die voortdurend wordt gestimuleerd, zal niet snel stoppen met dit spel. Sterker nog, hij blijft langer spelen. Dit is dan ook het uitgangspunt van dit gameproces. Door middel van beloningen, punten of behaalde bonussen, blijft de casinobezoeker doorspelen.
Softwareproducenten zijn bewust van deze persoonlijke uitdagingen en proberen door middel van cross-platforms nieuwe producten te ontwerpen. Zo kan de bezoeker bijvoorbeeld op verschillende merk-gokkasten spelen en proberen gekoppelde jackpots te winnen.
Bonussen op maat
Softwarebedrijven en online casino’s hebben samen een doel – spelvermaak en omzet genereren. Daarom zijn nieuwe producten onmisbaar en worden bestaande promoties vervangen door andere opties, namelijk persoonsgerichte bonussen.
- Door gamification kan een consument gemotiveerd worden
Dankzij alle vergaarde historie en je persoonlijke data kunnen bonussen op maat worden toegepast. Zo word je tijdens het spel op je vaardigheden getest en reflecteert de bonus op je prestaties.
Gamification wekt behoeften op
Tijdens het spel zullen de eerste uitdagingen niet moeilijk zijn. Maar naarmate het spel vordert, neemt ook de moeilijkheidsgraad toe. Door dit proces wordt de klant altijd uitgedaagd. Maar er zijn nog andere aspecten aanwezig:
- Het proces laat een direct resultaat zien
- De doelen zijn allemaal bereikbaar
- Jij hebt het controlegevoel
- Behaalde resultaten delen op socialmedia platformen
Door middel van Artificiële Intelligentie en je persoonlijke gegevens worden bonussen op maat voor jouw persoonlijk ontwikkeld. Stijgen je vaardigheden, dan word je nog meer uitgedaagd. Ouderwetse bonussen en promoties zijn dan onbelangrijk.
Onze laatste gedachten
Door middel van uitdagingen worden consumenten geprikkeld om bepaalde acties uit te voeren – het spelen van een specifiek casinospel. Belangrijk zijn de hulpmiddelen om mensen tot deze daad toe te zetten. Ditzelfde geldt voor gamification. Het is een tool die softwarebedrijven gebruiken om mensen uitdagender te laten spelen. Alleen mogen we het ethische vraagstuk in dit proces niet vergeten.
Vragen of opmerkingen? Reageer nu!